Biraz globalleselim


Su son zamanlarda yapilacak hic bir sey kalmadi gibi geliyor. Dünya bi türlü düzene dogru gidemiyor maalesef. Küresel isinma, dünyada terör ve savaslar can almaya devam ediyor, herkesin bi mahvetme cabasi aldi basini gidiyor. Neden cehenneme cevirmeye calisiyoruz yasadigimiz evi, hakkaten hedefe emin adimlarla ulasmaya az kaldi.. Ülkemiz yönetiliyor fakat hangi ülkeler yön veriyor?! Bir de basketbol takimimizin finalde eslestigi takima yenilmesine de cok üzüldüm…

Evet dünya küresellesiyor fakat bu küresellesme farklilasma mi yoksa bir bütün olmak mi?? Sözde toplumlar birbirine yaklasacak, kültür alisverisi olacak, böylelikle de bir bütün olacakmisiz.. peh.. Kimi teknoloji de bir numara, kimi asker gücünde, kimi de petrolde, tabi menfaatler girince de yeni catismalar doguyor, kardes kardesi vuruyor, hersey benim olsun istiyor..

Hani avrupalilar diyorlar ya türkler barbar diye, viyana da bir taksiye binmistim, soför anlatiyor: taksime bi avusturyali bindi, benim nereli oldugumu sordu, türk oldugumu söyledim. Bunun üzerine o serefsiz herif türkleri assagilamaya basladi, neymis hic bi seylerden haberleri yok, sadece dönerci olurmus onlardan.. anlatirken sinirinden kaza yapacak herif, o derece hiddetli anlatiyor ve su sözünden sonra konusma geregi duymuyor; türkler almanca konusamiyor ama biz konusuyoruz.. böyle bi görüs acisi kimde vardir, biz miyiz barbar, böyle mi olur karsilastirma ve bunun gibi salak sacma cümleleri siralamis. Gercekten acizligin bu kadari.. Irkcilik yok derler irkciliga savas acarlar ama herkesi mimlemekten vazgecmezler. Bir aci örnek daha vermek istiyorum, ilk isim, reklam dagitiyorum, almisim bin tane reklami bi fuar alaninda kapi kenarinda basladim reklamlari dagitmaya, kücük kizi annesinin elinden tutmus disari cikiyorlar, ufaklik bana bakarken bir tane de ona uzatiyorum kiz elini uzatir uzatmaz annesi hiddet dolu gözlerle bana bakiyor ve kizini kendine dogru cekip; bir daha böyle seyler yapma, onlar yabanci.. diyerek gecip gidiyor ve tembihleri yagdiriyor o kücücük kiza. Yani böyle düsünenler oldugu sürece insanlik hep kaybedecek..

Published in: on 14 Eylül 2010 at 18:25  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://ragomuay.wordpress.com/2010/09/14/biraz-globalleselim/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın