izmir sivesi “denk getirebildin mi len”


Bu sene arkadaslarla birlikte araba kiralayip egeden girip akdenizden cikmakti planimiz. Planda bes kisiyi tamamlamak var biz dört kisiyiz, güzel bi araba kiralayip baslayacaktik. Ame hergün bir aksilik cikiyor, kimi ben gelemiyecegim diyor, kiminin o maceraya kalbi dayanmiyor, iki sap kaliyoruz. Tüm planlar marmaraya düsüyor. Biz de s… yaa gider kendimiz pasa pasa yapariz bro deyip rotamizi Izmire ceviririz. Zor da olsa bilet buluruz otobüsün en arkasinda, sekiz saat yolculukta yatmayan o koltuklarda Izmir otagarina sabahin altisinda iki büklüm atariz kendimizi assagiya. Ordan tatil beldesine gidecegiz tabi, biraz ötede bagriyorlar cesme, kusadasi diye biz oralara gider miyiz hic, biraz ilerde de genc bi cocuk (helal olsun isini layikiyla yapiyor) nasil da yirtiniyor. Arkadasim gel buna bincez diyor. Minibüs yarim saat sonra kalkacak, gidilecek yer de gümüldür (ben hala gümbüldür diyorum o ayri bi mesele) tam bi bucuk saat de ordan ayarlanilan otele (bebek gibi!!). Otelde bir hafta kalicagiz (güya!!) Girdik yerlestik odaya, iki yatak, ufak bi balkon, dus ve wc o kadar, ne klimasi var ne de ufak bi buzdolabi. Tabi yatagi görünce ilk is güzel bi uykuydu.. Uyaninca direk hadi denize gidekk oldu. Sefe sorduk – deniz ne kadar uzaklikta. – surdan iki dk yaa – eyw sagol.. iki dk yürüdük binalarin ardindan denizi gördük – vay seref.. iki dkmis. (vardik on dkda diyelim) kimsecikler yok deniz bize ait. Ikimiz de öyle profesyonel yüzücü degiliz. – lan oglum ben yüzüyorum da ayagim yere degmeyince bi cabalama bi cabalama – aynisi bende de var bro – et kuma deeecek aga.. Yorulana kadar cimdik sonra biraz dinlenelim dedik. Burda da arkadasimiz var aradik geldi yanimiza, oteli sikayet ettik ona da, dedi gel bakalim merkezde bi yer. Merkez de maasallah iki dk degil! köprü falan gecmen gerekiyor, hayatindan bi seyler feda edeceksin ulasmak icin… bir yer bulduk denize sifir fiyati da kaldigimiz yerin tam yarisi, yer de var – tmm bro yarin burdayiz – diger tarafi nasi halledecegiz – orasini bana birak.. geri döndük otele söyleyecegiz ama önce bi yemegimizi yiyelim.. karnimiz doydu elhamdülillah.. – abicim bizim arkadasimizin yazligi var bizi davet ediyor o yüzden yarin cikmaliyiz. – e hani bir hafta kalacaktiniz – zate iki gün kalip geri gelecegiz, cok sevdik burayi 😛 – hee tmm o zaman sorun olmaz gencler, siz eglencenize bakin – abi kartini da alabilir miyiz (yuh artik) – tabi buyur kocum.. sabah yeni yerimize tasiniriz artik paramiz da coktur, harcamalardan kismak yok yani.. diger arkadas yüzmeyi cok iyi bilir, hayvansi da yüzer, sorarim nasil böyle yüzüyorsun, bilmem yüzüyorum iste, hay aq.. biz de cimiyoruz hala.. biraz derin yerlere gidip ayakta durma calismalari baslar, bi gün iki gün ööle gider.. – bak bak laaan duruorm, gelsene buraya – ben de duruyorum ama yoruluorm yaaa – gel derinde dur daha rahat, ayaklarini da cirp… ben yavas yavas acilirim, basardikca cesaretim artar, voleybol oynariz biraz uzaga kacar top, iki kulac topu alip gelirim (vay bee yüzüyorum lan) gittik bi köfte ekmek yedik, izmir sivesini de has adamindan duydum, tüm gün adamin taklidini yapiyoruz 🙂 bi gün bu hayvan gibi yüzen arkadas bize der – gelin la surdaki tekneye gidelim (arkadasim istemez ama ben, ögrendim ya iki günde yüzmeyi..) – dur ben geliyorum ama su topu da al bi sey olursa atarsin bana.. yolun yarisina kadar yüzerim ama nasil nefes nefeseyim – topu aaat laaaan, ölüormm.. diger yarisini da topla tamamlarim ve teknedeyim. Megerse bu sesi büzülesice kizlar icin gitmis vay aq yaa.. muhabbet fln, espri yapma girisimleri gecti bi güzel vakit, tekneyi de babamizin teknesi gibi kullaniyoruz. Bi ara ilerde hortum olustugunu gördük, sahil toz duman, dalgalar fazlalasmaya baslio (aha b.ku yedin oglum) ben herkesi tembihlerim – herkes bi uzvumdan tutsun, ben hayatta geri dönemem.. bi yarim saat sonra normale döner ama tam normal degil. Hadi dönelimler baslar.. arkadasa yine top planini uygulariz deyip, atlarim denize yüz yüz bitmiyor, dalga cap cuk yüzüme carpiyor, bi güzel tuzlu sudan nasibimi de aliyorum, su yuttukca nefes araliklarim kisaliyor, arkaya bakiyorum yok arkadas görünmüyor, bagirmaya calisiyorum sadece bi hecesi cikip su carpiyor yine suratima, kulac atiyorum ama her kulacimda bi hatim. Cok yaklastim, suda birini görüyorum cok az kaldi, bi hatim daha.. konusmami duyacak sekilde yaklasiyorum – abi ayagin yere degiyor mu – yok – (bes hatim daha) abi bi el ativer – ben zor yüzüyorum yaa – Allah’im sana geliyorum.. ve iste o kara nur yüzlü arkadasimi görüyorum, ne kadar endiselendiyse – gel oglum biraz daha gel burada yere basabiliyorum.. sahilin tasli kumsalina kendimi birakiyorum, gözlerim görmüyor, kalbim dinamo görüntü bi gidiyor bi geliyor… bi gün kendimi zor toparliyorum.. – be aq hani topu yollayacaktin – oglum dalgalar ben baska yere sürükledi – ölüodum laan, bi de hayvansi yüzersin – bi daha olmaz – hadi lenn 🙂 artik cimmeye devam…

Published in: on 05 Eylül 2010 at 15:36  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://ragomuay.wordpress.com/2010/09/05/izmir-sivesi-denk-getirebildin-mi-len/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın